Пологівська ОДПІ інформує

25.09.2018 12:24
podatkova_informue До місцевих бюджетів Пологівського управління забезпечено майже 35 млн.грн. плати за землю

У січні-серпні 2018 року Пологівським, Більмацьким та Розівським районами до місцевих бюджетів мобілізовано 34,9 млн. грн. плати за землю, що на 2,5 млн. грн. або на 7,8 відс. більше, ніж у відповідному періоді 2017 року.

Слід зазначити, що до місцевих скарбниць перераховано плати за землю від юридичних осіб на суму 23,8 млн.грн., від власників земельних ділянок, часток (паїв) та землекористувачів - фізичних осіб – на суму 11,1 млн. гривень. Про це повідомила начальник Пологівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Світлана Бруй.

Відповідно до Податкового кодексу України власники земельних ділянок та землекористувачі сплачують земельний податок з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою, а підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Новостворені податкові інспекції надають послуги платникам податків Запорізької області

Фіскальна служба Запорізької області наближається до завершального етапу реалізації дворівневої системи контролю та адміністрування податків і зборів, відповідно до якої Головне управління ДФС у Запорізькій області здійснюватиме фіскальні функції, а сервісне обслуговування відбуватиметься на районному рівні.

На даний момент вже утворено 11 управлінь ГУ ДФС області, у складі яких сформовані 12 державних податкових інспекцій. Об'єднані державні податкові інспекції втратили статус юридичної особи та припиняють свої повноваження.

Нагадаємо, минулого року до Головного управління ДФС у Запорізькій області з районних інспекцій разом із профільними підрозділами перейшли аудиторські функції, адміністрування податків і зборів з юридичних осіб, фізичних осіб, а також контроль за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів та погашення податкового боргу.

Робота територіальних управлінь, які функціонують в області, зосереджена тільки на обслуговуванні платників податків. Адже саме вони мають безпосередній контакт із мешканцями регіону.

Отже, платники податків Запорізької області можуть звертатися до територіальних підрозділів, які виконують повноваження Головного управління ДФС на відповідній території:

Олександрівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області – територія Олександрівського, Шевченківського та Комунарського районів м. Запоріжжя;

Вознесенівське управління – Вознесенівський, Дніпровський, Заводський та Хортицький райони м. Запоріжжя;

Бердянське управління – м. Бердянськ, Бердянський та Приморський райони;

Пологівське управління – Пологівський, Більмацький та Розівський райони;

Оріхівське управління – Оріхівський та Гуляйпільський райони;

Токмацьке управління – м. Токмак, Токмацький та Чернігівський райони;

Василівське управління – Василівський та Михайлівський райони;

Мелітопольське управління – м. Мелітополь, Мелітопольський та Веселівський райони;

Якимівське управління – Якимівський та Приазовський райони;

Енергодарське управління – м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровський та Великобілозерський райони;

Вільнянське управління – Вільнянський, Новомиколаївський райони (у Вільнянській державній податковій інспекції), Запорізький район (у Запорізькій державній податковій інспекції).

Докладна інформація про Територіальні управління (структуру, контакти, адреси) розміщена на сайті фіскальної служби: http://zp.sfs.gov.ua/dfs-u-regioni/golov-upr/struktura/, http://zp.sfs.gov.ua/anonsi-ark/19054.html.

Ter_Upravlinnya_GUDFS

Вчасно сплатіть податки!

Нагадуємо, що на відміну від граничних строків подання звітності та сплати ЄСВ (які переносяться на наступний за вихідним або святковим робочий день), для строків сплати податків та зборів таке перенесення не передбачено.

Отже податки та збори, передбачені ПКУ, останній строк сплати яких спливає у неробочий (вихідний або святковий) день, необхідно сплатити напередодні.

28 вересня 2018 року останній день сплати:

- податку на додану вартість за серпень 2018 року;

- плати за землю за серпень 2018 року; 

- податку на доходи фізичних осіб із нарахованого, але не виплаченого доходу за серпень 2018 року;

- військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу за серпень 2018 року;

- акцизного податку за серпень 2018 року;

- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом  за серпень 2018 року;

- звіту про контрольовані операції за 2017 рік.

Система e-Receipt: бізнес очікують зміни щодо реєстрації розрахункових операцій

Пологівська ОДПІ інформує, що постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 2018 року № 472 (далі – Постанова № 472) було затверджено проведення пілотного проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій.

Отже, бізнес очікують зміни щодо реєстрації розрахункових операцій, які дозволять спростити та здешевити процес, а також покращити умови ведення господарської діяльності.

Слід зазначити, що інноваційна електронна система e-Receipt передбачає:

► можливість використання новітніх моделей комплексів та їх миттєву фіскалізацію;

► можливість використання контрольно-звітної інформації, що передається від пристрою (чеки) суб’єктами господарювання, для самоконтролю та громадянами для захисту їх прав як споживачів;

► відмову від друку паперових чеків;

► відмову від послуг інформаційного екваєра;

► безкоштовне програмне забезпечення та інтерфейси користувачів — суб’єктів господарювання та покупців;

► створення центру супроводження бізнесу, який включатиме адміністраторів серверного обладнання та службу підтримки користувачів;

► цілодобову доступність користувачів до системи, можливість їх обслуговування у режимі 24/7/365.

Заходи, які здійснюються для вдосконалення процедур реєстрації і застосування РРО, спрямовано на дерегуляцію відносин між державою та бізнесом у сфері застосування РРО, адже створення нової системи з досить широким функціоналом стане не тільки ефективним інструментом контролю за проведенням розрахункових операцій з боку держави, а й зручним електронним сервісом для користувачів РРО та громадян-покупців.

Нагадуємо, що інноваційна система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій – e-Receipt, розроблена ДФС, передбачає оnline реєстрацію пристроїв (персональні комп’ютери, планшети,смартфони), без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребує абонентської плати за користування нею.

Е-Receipt може бути встановлена та підтримуватиметься будь-яким пристроєм. Вона передбачає програмне забезпечення для платника (продавця), покупця та ДФС, а також буде інтегрована з «Електронним кабінетом».

Всі кейси цієї системи є безкоштовними для її користувачів та не потребують абонентської плати за користування. Крім того, система e-Receipt працюватиме цілодобово та міститиме значний масив інформації для забезпечення потреб її користувачів.

Система e-Receipt також матиме можливість інтегруватися з іншими системами ДФС та бухгалтерськими програмами, відповідатиме вимогам захисту інформації та передбачатиме мінімальні затрати часу на процес фіскалізації.

Продаємо земельну ділянку із приміщенням: коли діє ПДВ-пільга

Платник податків здійснює продаж складського приміщення та земельної ділянки, на якій знаходиться об’єкт нерухомості. Чи буде продаж земельної ділянки оподатковуватися ПДВ?

Діюче законодавство передбачає звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання (продажу, передачі) земельних ділянок, крім тих, що розміщені під об’єктами нерухомого майна та включаються до їх вартості відповідно до законодавства (пп. 197.1.21 Податковогокодексу України).

Отже, якщо:

- при визнанні земельної ділянки активом (при зарахуванні земельної ділянки на баланс особи), така земельна ділянка була визнана окремим об’єктом основних засобів та обліковувалась на окремому рахунку за первісною вартістю, що підтверджується регістрами аналітичного обліку основних засобів, операція з продажу такої земельної ділянки звільняється від оподаткування ПДВ;

- при зарахуванні на баланс складського приміщення до його первісної вартості було включено вартість земельної ділянки, на якій вказаний об’єкт був розташований, операція з продажу земельної ділянки, яка знаходиться під складським приміщенням та обліковується у його вартості, підлягає оподаткуванню ПДВ на загальних підставах.

Новостворена юридична особа: початок дії єдиного податку третьої групи

Пологівське управління повідомляє, що відповідно до абзацу другого п.п. 98.1.2 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

Для зареєстрованих в установленому законом порядку суб’єктів господарювання (новостворених), які протягом 10 календарних днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої, зокрема, для третьої групи, перший податковий (звітний) період починається з першого числа місяця, в якому відбулася державна реєстрація (абзац другий п. 294.4 ст. 294 ПКУ).

Як отримати для неповнолітньої дитини ідентифікаційний код

Отримання карток платника податків (ідентифікаційного коду) та внесення до паспорта громадян України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків – одна з найпопулярніших адмінпослуг, що надаються в податковій інспекції.

Часто звертаються до Центру обслуговування платників з  проханням роз’яснити порядок отримання карток платника податків  для неповнолітньої дитини. Фізична особа незалежно від віку має право особисто або через уповноважену особу подати відповідному фіскальному органу за місцем проживання заповнену Облікову картку за формою № 1ДР, яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі. При цьому необхідно пред’явити документ, який посвідчує особу.

Облікові картки фізичних осіб віком до 16 років або неповнолітніх осіб, які ще не мають паспорт, подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника).

Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, надається протягом трьох робочих днів з дня звернення до ОДПІ за місцем проживання фізичної особи, або за місцем отримання доходів, або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування.

Витрати, понесені «незалежником» до взяття на облік його як платника податків, не враховуються при визначенні доходу

Оподаткування доходів фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюється відповідно до положень ст. 178 Податкового кодексу України від 02 грудня                2010 року № 2755-VІ із змінами і доповненнями (далі – ПКУ).

У разі взяття на облік як платників податків і зборів осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність, контролюючий орган за основним місцем обліку формує та видає довідку про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, за формою № 34-ОПП (п. 3.10 розділу ІІІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами і доповненнями).

Згідно з п. 178.3 ст. 178 ПКУ оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності.

У разі неотримання довідки про взяття на облік особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, об’єктом оподаткування є доходи, отримані від такої діяльності без урахування витрат.

Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані вести облік доходів і витрат від такої діяльності (п. 178.6 ст. 178 ПКУ).

Пунктом 1 Порядку ведення Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 16 вересня 2013 року № 481 із змінами і доповненнями, визначено, що фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат, у якій за підсумком робочого дня, протягом якого отримано дохід, на підставі первинних документів здійснюються записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати.

Отже, витрати, пов’язані з організацією провадження фізичною особою незалежної професійної діяльності (організація робочого місця, отримання посвідчення, дозволів тощо), які понесені до взяття її на облік як платника податків, не відносяться до витрат такої самозайнятої особи.

Новостворена юридична особа: початок дії єдиного податку III групи

Пологівська ОДПІ повідомляє, що відповідно до абз. ІІ п.п.298.1.2 п.298.1 ст.298 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) зареєстровані в установленому законом порядку новостворені суб’єкти господарювання, які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для ІІІ групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

Для зареєстрованих в установленому законом порядку новостворених суб’єктів господарювання, які протягом 10 календарних днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для ІІІ групи, перший звітний період починається з першого числа місяця, у якому відбулася державна реєстрація (абз.ІІ п.294.4 ст.294 ПКУ).

Як отримати довідку про наявність у фізичної особи статусу підприємця?

Пологівське управління повідомляє, що відповідно до п.1 ст.1 Закону України                         від 6 вересня 2012 року №5203 «Про адміністративні послуги» (далі – Закон №5203) адміністративна послуга – це результат здійснення владних повноважень суб’єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та обов’язків такої особи відповідно до закону.

Суб’єктом надання адміністративних послуг на кожну адміністративну послугу, яку він надає відповідно до закону, затверджуються інформаційна і технологічна картки, а якщо суб’єктом надання є посадова особа, - органом, якому вона підпорядковується (п.1 ст.8 Закону №5203).

Слід зазначити, що надання органами ДФС довідок про наявність у фізичної особи статусу підприємця чинними нормативно-правовими актами не передбачено.

Наказом Державної фіскальної служби України від 13.01.2015 №7 «Про затвердження інформаційних карток адміністративних послуг» встановлено тимчасовий перелік адміністративних послуг, що надаються ДФС та її територіальними органами, до якого не включено послугу з надання довідок про наявність у фізичної особи статусу підприємця. З метою забезпечення органів державної влади та учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців відповідно до Закону України від 15 травня 2003 року №755 «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі – Закон №755) створено Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР).

Відомості, що містяться в ЄДР, є відкритими і загальнодоступними (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних) та у випадках, передбачених Законом №755, за їх надання стягується плата.

Відповідно до ч.ІІІ ст.5 Закону №755 забезпечення ведення ЄДР та надання відомостей з нього належить до повноважень суб’єктів державної реєстрації.

Порядок надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань затверджено наказом Міністерства юстиції України від 10.06.2016 №1657/5.

Слід зазначити, що розпорядником ЄДР є Міністерство юстиції України, яке запровадило он-лайн сервіс отримання відомостей з ЄДР через офіційний веб-сайт, за посиланням: https://usr.minjust.gov.ua.

Довідку про доходи «спрощенцю» нададуть протягом п’ятнадцяти днів

Відповідно до п. 294.1 ст. 294 Податкового кодексу України (далі — ПКУ) податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку першої, другої та четвертої груп є календарний рік. Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку третьої групи є календарний квартал.

Разом з цим платники єдиного податку для отримання довідки про доходи мають право подати до контролюючого органу податкову декларацію за інший, ніж квартальний (річний) податковий (звітний) період, що не звільняє такого платника податку від обов’язку подання податкової декларації у строк, встановлений для квартального (річного) податкового (звітного) періоду (п. п. 296.8 ст. 296 ПКУ).

Згідно зі ст. 1 Закону України «Про звернення громадян» від 2 жовтня 1996 року №393/96-ВР (далі – Закон №393) громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, зокрема із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів.

Статтею 20 Закону №393 визначено, що звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

Тобто фізична особа-підприємець платник єдиного податку може за письмовою заявою отримати від контролюючого органу довідку про доходи, у т.ч. за будь-який інший ніж квартальний (річний) податковий (звітний) період, Довідка про доходи видається не пізніше п’ятнадцяти днів від дня отримання заяви.

Для вилучення готівки з каси підприємства згоди керівника не потрібно

Пологівське управління нагадує, що відповідно до ст. 95 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а при їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадять не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (п. 95.4 ст. 95 ПКУ).

Порядок стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1244 «Деякі питання реалізації статті 95 Податкового кодексу України» зі змінами та доповненнями.

Фізичні особи-підприємці амортизацію на легкові та вантажні автомобілі не нараховують

В Пологівському управлінні повідомляють, що порядок оподаткування доходів, фізичних осіб – підприємців від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, визначено ст.177 Податкового кодексу України (далі – Кодекс).

Відповідно до норм Кодексу, об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручкою у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю.

Зокрема, фізичні особи-підприємці мають право включати до складу витрат, пов’язаних з провадженням їх господарської діяльності, амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат. Перелік витрат, безпосередньо пов’язаних  з отриманням доходів фізичною особою-підприємцем, встановлено п. 177.4 ст. 177 Кодексу.

Водночас, відповідно до норм Кодексу, не підлягають амортизації основні засоби подвійного призначення, а саме:

- земельні ділянки;

-об’єкти житлової нерухомості;

- легкові та вантажні автомобілі.

Отже, фізична особа-підприємець на загальній системі оподаткування, не має права зменшувати оподаткований дохід на суму амортизаційних відрахувань по основних засобах подвійного призначення, визначених п.п.177.4.6 п.177.4 ст.177 Кодексу (легкові та вантажні автомобілі, земельні ділянки, об’єкти житлової нерухомості),  а також включати до складу витрат, пов’язаних з провадженням  господарської діяльності, витрати на їх утримання, технічне обслуговування і ремонт основних засобів.

Відповідне роз’яснення надане у листі ДФС України  у листі від 31 серпня 2018 року № 26967/7/99-99-13-04-03-17.

Нові можливості «Електронного кабінету»

Пологівська ОДПІ звертає увагу, що платники ПДВ мають змогу скористатися новими сервісами в «Електронному кабінеті» (далі – Е-кабінет) під час реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування (далі – ПН/РК).

Так, зокрема:

- в Е-кабінеті є можливість подати письмові пояснення та копії документів до декількох ПН/РК, якщо вони складені на одного отримувача за одним і тим самим договором або якщо в таких ПН відображені однотипні операції. Однотипними операціями є операції з однаковими кодами товарів згідно з УКТ ЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг;

- для уникнення помилок при складанні РК до ПН платники можуть скоритися сервісом, який дозволяє переглянути повну інформацію щодо ПН з урахуванням всіх зареєстрованих до неї РК.

Доступ до інформації надано у приватній частині («особистий кабінет») Е-кабінету у розділі «ЄРПН». За заданими параметрами пошуку ПН відображається остаточний розрахунок з урахуванням всіх наступних зареєстрованих до неї РК;

- можна здійснити перегляд розрахункових показників навантаження та суми ПДВ, зазначені платником ПДВ в ПН/РК, зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних у звітному (податковому) періоді;

- платники мають змогу скористатися Реєстром податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена (далі – Реєстр). Він розміщений у відкритій частині Е-кабінету. За допомогою цього сервісу платники мають можливість в он-лайн режимі переглядати інформацію щодо розгляду та статусу зупинених документів.

Пошук інформації в Реєстрі здійснюється за такими фільтрами: «Індивідуальний податковий номер», «Номер ПН/РК», «Дата складання ПН/РК».

Податок на нерухомість фізична особа – орендар не сплачує

Пологівське управління нагадує, що платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, (далі – податок на нерхомість) відповідно до ст. 266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями є фізичні та юридичні особи – власники об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.

База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.

Обчислення суми податку на нерухомість з об’єкта/об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості.

Документальна планова перевірка. Підстави та тривалість проведення.

Документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.

План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік розміщено на офіційному веб-сайті ДФС України: http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/320874.html.

До плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

Про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) фіскального органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної планової перевірки надається лише у випадку, коли платнику податків не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

Тривалість документальної планової перевірки не повинна перевищувати 30 робочих днів для великих платників податків.

Для суб’єктів малого підприємництва строки проведення документальної планової перевірки  не повинні перевищувати 10 робочих днів.

Для інших платників податків тривалість документальної планової перевірки не має перевищувати 20 робочих днів.

Продовження строків проведення документальної планової перевірки  можливе за рішенням керівника фіскального органу не більш як на 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва - не більш як на 5 робочих днів, інших платників податків – не більш як на 10 робочих днів.

Зазначена норма передбачена ст. 77, п. 82.1  ст. 82 Податкового кодексу України.

Скористайтесь покращеною пошуковою системою Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу 

До пошукової системи Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (ЗІР) внесено зміни.

Так розділи «Запитання-відповіді з Бази знань», «Нормативні та інформаційні документи» та підрозділу «Письмові звернення» розділу «Єдиний реєстр ІПК, Електронний кабінет, письмові звернення» доповнені новою функціональною кнопкою «Нове у розділі».

Скориставшись кнопкою «Нове у розділі», можливо здійснити вибірку та ознайомитись із запитаннями-відповідями, документами, відповідями на письмові звернення або всіма одночасно (в залежності від обраного джерела пошуку), внесеними в ЗІР протягом останніх семи календарних днів.

Крім того, для додаткової деталізації пошуку необхідної інформації, пошукову систему ЗІР доповнено критерієм, який дозволяє розподіляти інформацію за типами платників (юридичні, фізичні, самозайняті особи або всі типи платників).

Про використання пошукової системи ЗІР можна дізнатись у розділі «Про ресурс» на офіційному веб-сайті ДФС України:  http://zir.sfs.gov.ua/main/index/about.

Тривалість проведення документальної позапланової перевірки

Про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) фіскального органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Тривалість проведення документальної позапланової перевірки  для великих платників податків не повинна перевищувати 15 робочих днів.

Для суб’єктів малого підприємництва строки проведення документальної позапланової перевірки  не повинні перевищувати  5 робочих днів.

Для інших платників податків тривалість документальної позапланової перевірки не має перевищувати  10 робочих днів.

Продовження строків проведення документальної позапланової перевірки можливе за рішенням керівника контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків – не більш як на 5 робочих днів.

Зазначена норма передбачена ст. 78, п. 82.2  ст. 82 Податкового кодексу України.

Чи ведуть наймані працівники підприємця - платника єдиного податку  Книгу обліку доходів?

Платники єдиного податку - підприємці першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, ведуть Книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.

Форми Книги обліку доходів, книги обліку доходів і витрат та порядки їх ведення затверджені наказом МФУ від 19.06.2015 № 579.

У Книзі щоденно відображається дохід від провадження господарської діяльності, із сумарним підсумком за місяць, квартал, рік.

Отримана протягом податкового (звітного) періоду сума коштів за продані товари, виконані роботи (послуги0 в грошовій формі, відображається окремо в готівковій та безготівковій формі (готівкові і безготівкові надходження відображаються окремими рядками).

Дані Книги заповнюються у гривнях з копійками та використовуються платником податку для заповнення податкової декларації платника єдиного податку.

Нормами Податкового кодексу  та наказу № 579 не передбачено ведення окремо Книги обліку доходів (Книги обліку доходів та витрат) найманими працівниками фізичної особи – підприємця - платника єдиного податку.

Чи передбачена відповідальність фізичної особи за несвоєчасну сплату податку на доходи фізичних осіб, зазначеного  в податковій декларації?

Фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.

У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених Податковим кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відс. погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 відс. погашеної суми податкового боргу.

Крім цього, при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків, після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100% річних облікової ставки НБУ, діючої на кожний такий день.

Зазначена норма визначена п. 179.7 ст. 179,  п. 126.1 ст. 126, п.п. 129.1.3 та п. 129.4 ст. 129 Податкового кодексу України.

Чи враховує при розрахунку загальної чисельності працівників, призваних на військову службу під час мобілізації, на особливий період платник єдиного податку?

При розрахунку загальної кількості осіб, які перебувають у трудових відносинах з платником єдиного податку - фізичною особою, не враховуються наймані працівники, які перебувають:

-  у відпустці у зв'язку з вагітністю і пологами,

- у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею передбаченого законодавством віку,

- а також працівники, призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

Одним із критеріїв перебування на спрощеній системі оподаткування для підприємців - платників єдиного податку 2-ї групи є не перевищення кількості осіб, які одночасно перебувають  з ним  трудових відносинах 10 осіб.

Тобто, з метою перевірки права перебування на спрощеній системі оподаткування,  при розрахунку загальної кількості найманих осіб у підприємця, не  враховуються працівники, які призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

Зазначена норма передбачена  п.п. 291.4.1 ст. 291 Податкового  кодексу України.

Чи визначається як податкова декларація звіт про суми податкових пільг?

Податкова декларація, розрахунок, звіт це - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов'язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Облік сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг, здійснюється відповідно до «Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг» затвердженого постановою КМУ від 27.12.10  №1233.

Суб'єкт господарювання, що не сплачує податки та збори у зв'язку з отриманням податкових пільг, веде облік сум таких пільг та складає звіт про суми податкових пільг за формою згідно з додатком до Порядку №1233.

Звіт про суми податкових піль подається за три, шість, дев'ять і дванадцять календарних місяців за місцем реєстрації суб'єкта господарювання протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду. У разі коли суб'єкт господарювання пільгами не користується, звіт не подається.

У звіті у графах "Код пільги згідно з довідником пільг" та "Найменування податкової пільги" зазначається код та найменування податкової пільги за кожним видом  пільг відповідно до довідника пільг.

На сьогодні є чинним Довідник №81/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету на 31.12.16 та Довідник №81/2 інших податкових пільг станом на 31.12.16.

Зазначена норма передбачена п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України та постановою КМУ від 27.12.10 №1233 "Про затвердження Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг".

ГУ ДФС у Запорізькій області інформує:

Боротьба з нелегальною торгівлею підакцизними товарами: діалог громадськості, підприємництва та влади Запорізької області

Механізми протидії нелегальному продажу підакцизних товарів розглянули члени обласної координаційної ради з питань розвитку підприємництва. Засідання відбулося під головуванням губернатора Запорізької області Костянтина Бриля, за участю керівництва облдержадміністрації, фіскальної служби регіону, представників інших органів влади, громадських організацій та платників податків.

Під час засідання було зауважено, що незаконний продаж алкоголю і сигарет в обласному центрі продовжує залишатися однією з гострих проблем, що негативно позначається на бюджетних надходженнях, захисті прав споживачів та розвитку легального бізнесу.

Як повідомила заступник начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Антоніна Вагилевич, нелегальну реалізацію продукції у більшості випадків здійснюють  громадяни, які не оформлюють діяльність відповідно до законодавства, тому для детінізації цієї сфери необхідно вживати комплексі заходи. Один із шляхів вирішення цієї проблеми – спільне відпрацювання таких об'єктів торгівлі за участю працівників фіскальної служби області та співробітників правоохоронних органів.

Говорячи про результати контролю у сфері обігу підакцизних товарів, начальник оперативного управління ГУ ДФС у Запорізькій області Богдан Красюк підкреслив, що в цьому році оперативники ДФС регіону ліквідували п'ять "підпільних цехів", у тому числі з виробництва алкогольного фальсифікату та тютюнових виробів, із незаконного обігу вилучили підакцизних товарів на суму 33,6 мільйона гривень. Також він наголосив на готовності податкової міліції до проведення в межах своїх повноважень спільної роботи з виявлення порушень податкового законодавства.

Як зазначила начальник управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Запорізькій області Юлія Зарецька, фіскальна служба регіону ретельно відпрацьовує суб'єктів господарювання, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів. За минулий рік та у поточному році фахівці провели 377 перевірок, за результатами яких виявлено 477 порушень та донараховано 6,6 мільйона гривень штрафних санкцій. Крім того, за фактами нелегальної торгівлі до правоохоронних органів передано понад 160 матеріалів для відповідного реагування.

У ході обговорення учасники наради вирішили розробити механізм для ефективної взаємодії усіх структур та громадськості у боротьбі з підпільною торгівлею, а також підготувати пропозиції змін до діючого законодавства щодо посилення відповідальності за незаконний продаж підакцизної продукції.

Запорізькі митники викрили спробу незаконного ввезення Maserati

Спробу ввезення та розмитнення дорогої автівки за заниженою вартістю попередили співробітники Запорізької митниці ДФС та Управління захисту економіки в Запорізькій області Національної поліції.

Як було встановлено, громадянка України ввезла зі Сполучених Штатів Америки у контейнері через Одеський морський торговельний порт автомобіль "MASERATI GHIBLI" 2015 року випуску. 13 вересня вона подала до митного оформлення за місцем проживання декларацію, у якій вказала, що вартість автомобілю становить 9500 доларів США.

Натомість, як з'ясували фахівці митниці та поліції,в результаті опрацювання наданої інформації та отриманих відомостей з відкритих інформаційних ресурсів, ціна продажу через онлайн-аукціон даного транспортного засобу становить 17250 доларів США (488679гривень за курсом НБУ).

За фактом надання неправдивих відомостей щодо ціни транспортного засобу 18 вересня співробітники Запорізької митниці стосовно громадянки завели справу про порушення митних правил за ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.

На даний час автомобіль тимчасово вилучено.

"Електронна митниця" в дії: на Запоріжжі понад 42 тисячі декларацій оформлено в онлайн режимі

Показник електронного митного декларування в Запорізькій області становить майже 100 відсотків. Усього за вісім місяців фахівці Запорізької митниці ДФС оформили понад 42 тисячі митних декларацій в електронному вигляді.

Електрона взаємодія з митними органами дозволяє суб'єктам господарювання економити час і ресурси. Крім того, про ефективність онлайн сервісів свідчить динаміка скорочення середнього часу митних процедур. На сьогодні кожна митна декларація оформлюється, у середньому, за 1 годину 11 хвилин.

Також значно прискорює митне оформлення експортних та імпортних поставок застосування принципу "єдиного вікна", завдяки якому митниця, інші контролюючі служби та підприємства здійснюють інформаційний обмін в електронній формі.

Все більше учасників зовнішньоекономічної діяльності надають перевагу цьому дієвому механізму. З початку року за допомогою системи "єдиного вікна" у Запорізькій області оформлено близько 90 відсотків митних декларацій.

Надходження транспортного податку до бюджетів громад Запорізької області зросли на 43 відсотки

З початку року власники люксових автівок сплатили до місцевих бюджетів Запорізької області понад 7,2 мільйона гривень транспортного податку. Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, порівняно з минулим роком надходження збільшились на 2,2 мільйона або на 43 відсотки.

Майже 3,9 мільйона гривень від загальної суми податку перерахували автовласники-фізичні особи, юридичні особи поповнили скарбниці на 3,3 мільйона.

Від платників транспортного податку м. Запоріжжя до бюджету надійшло понад 3,5 мільйона, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 848 тисяч, Вільнянського, Запорізького та Новомиколаївського – 724 тисячі, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 466 тисяч, Пологівського, Більмацького та Розівськиого – 443 тисячі, Василівського та Михайлівського – 416 тисяч, Оріхівського та Гуляйпільського районів – понад 400 тисяч тощо.

Усього в Запорізькій області зареєстровано 158 платників-юридичних та 318 фізичних осіб, які володіють легковими авто віком до п'яти років та середньоринковою вартістю понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати (1 мільйон 396 тисяч 125 гривень). Ставка податку складає 25 тисяч на рік.

У Запоріжжі митники попередили чергову спробу ввезення автівки за заниженою вартістю

Останнім часом почастішали спроби ввезення іномарок із заявленою вартістю, яка значно менша від реальної суми. Завдяки співпраці митників з Управлінням захисту економіки в Запорізькій області такі порушення вдається оперативно виявляти, упереджуючи несплату до бюджету значних сум митних платежів.

Так, громадянин ввіз із США придбаний через онлайн-аукціон  транспортний засіб «FORD  FUSION» 2015 року випуску та подав до митного оформлення документи, що містять неправдиві відомості щодо вартості товару.

У результаті подання неправдивих даних про товар автомобіль було вилучено на склад митниці. Матеріали справи передані на розгляд суду.

Відповідальність за вказане порушення визначено частиною 1 статті 483 Митного Кодексу України і передбачає штраф у розмірі 100 відсотків вартості автомобіля та конфіскацію цього транспортного засобу.

 
© Комиш-Зорянська селищна рада, Запорізька область, Україна