Новини

22.08.2018 07:18

Підприємці Пологівського, Більмацького та Розівського районів перерахували до місцевого бюджету понад  31441 тисяч гривень єдиного податку

За сім місяців поточного року підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, перерахували до скарбниці 31441,1 тис. грн. єдиного податку, що відповідно на 9121,5 тис.грн. більше в порівнянні з відповідним періодом 2017 року, про це повідомила начальник Пологівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Світлана Бруй.

Левову частку надходжень – 9707,3 тис.грн. або 30,9 відсотка сплатили фізичні особи-підприємці, від СГ-юридичних осіб надійшло 21733,8 тис.грн. або 69,1 відс.

Фахівці Пологівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області наголошують, що порушення платниками єдиного податку першої та другої груп строків сплати авансових внесків єдиного податку тягне за собою нарахування штрафу в розмірі 50 відсотків обраної ставки єдиного податку.

Надходження єдиного соцвнеску від платників Пологівського, Більмацького та Розівського районів склали майже 113 млн. гривень

З початку 2018 року працедавці Пологівського, Більмацького та Розівського районів спрямували до соцфондів 112,9 млн.грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування.

Як підкреслила начальник Пологівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Світлана Бруй, у поточному році фізичні особи-підприємці розраховують та сплачують суму єдиного внеску у розмірі 22 відсотки від мінімальної заробітної плати, тобто 819,06 гривні на місяць, незалежно від того, отримували вони у звітному місяці дохід чи ні. За сім місяців до бюджету надійшло на 89,4 млн. або на 26,3 відсотка більше від надходжень аналогічного періоду минулого 2017 року.

Посадовець зазначила, що суми ЄСВ направляють на забезпеченяння соціальних потреб населення та пенсійних витрат, тому вчасно і в повному обсязі сплачений платіж є основою соцзахисту громадян.

Щодо роботи ЦОП у святкові та вихідні дні

Пологівська ОДПІ надає інформацію про режим роботи ЦОП у святкові та вихідні дні:

23 серпня 2018 року – відповідно до законодавства про працю робочий день скорочено на одну годину;

24, 26 серпня 2018 року – вихідні дні;

25 серпня 2018 року - робочий день відповідно до затверджених графіків роботи ЦОП до 13 год.00хв.

29 серпня — граничний термін сплати громадянами податку на нерухоме майно та земельного податку

Пологівська ОДПІ нагадує, що 29 серпня спливає термін сплати майнових податків - за нерухоме майно та земельного податку.

Власники землі та землекористувачі, крім тих, хто має право на пільгу із земельного податку, сплачують до відповідного місцевого бюджету плату за землю у вигляді земельного податку або орендної плати.

Податок на нерухомість сплачується щорічно за минулий рік. Відповідно, у 2018 р. платники податку зобов’язані сплатити податок на нерухомість за 2017 р., який сплачується за місцем розташування об'єкта оподаткування.

Відповідно до п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фізособи (громадяни) несуть відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання. Якщо ж платники податків протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення не сплачують узгоджену суму грошового зобов’язання з плати за землю та податку на нерухоме майно, то вони притягуються до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.

Водночас на суму податкового зобов’язання, не сплаченого протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, нараховується пеня у порядку, визначеному ст. 129 ПКУ.

Фізичні особи - фермери можуть стати платниками єдиного податку

Пологівська ОДПІ повідомляє, що 15.08.2018 набрав чинності Закон України від 10 липня 2018 року № 2497-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств» (далі - Закон № 2497-VIII).

Законом № 2497-VIII, зокрема, внесено зміни до Податкового кодексу України, згідно з якими фізичні особи, які організували фермерське господарство, зможуть зареєструватись фізичними особами - підприємцями платниками єдиного податку четвертої групи за умови виконання сукупності вимог визначених п. 291.4 ст. 291 Кодексу:

здійснювати виключно вирощування, відгодовування сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої власновирощеної або відгодованої продукції та її продаж;

вести господарську діяльність (крім постачання) за місцем податкової адреси;

не використовувати працю найманих осіб;

членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім’ї у визначенні частини другої ст. 3 Сімейного кодексу України від 10 січня 2002 року № 2947-ІІІ із змінами і доповненнями;

площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства становить не менше двох гектарів, але не більше 20 гектарів.

Разом з тим Законом № 2497-VIII внесено зміни до Закону України від 24 червня 2004 року № 1877-IV «Про державну підтримку сільського господарства України», якими, зокрема передбачено пільговий порядок сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування для членів/голови сімейного фермерського господарства протягом 10 років за рахунок коштів, передбачених у Державному бюджеті України.

Крім того, визначено, що податок на доходи фізичних осіб з доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості), сплачується податковим агентом до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об’єктів оренди (суборенди, емфітевзису).

Довідково: Закон № 2497-VIII опубліковано 14.08.2018 в газеті «Голос України» № 150.

З оновленою редакцією тексту Кодексу Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).

З 28 липня 2018 року аліменти не оподатковуються

Пологівська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 03 липня 2018 року №2477-VIII внесено зміни до ст.165 Податкового кодексу України, якими передбачено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються аліменти, які виплачуються платнику податку згідно з рішенням суду або за добровільним рішенням сторін у сумах, визначених згідно із Сімейним кодексом України, у тому числі аліменти, що виплачуються нерезидентом.

Вказані зміни до Податкового кодексу набрали чинності з 28 липня 2018 року.

Більш детально із Законом України від 03 липня 2018 року №2477-VIII можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Верховної Ради України, за посиланням: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2477-19

Пологівська ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області про іноваційну систему «Електронний чек»

Система «Електронний чек» передбачає впровадження новітніх моделей програмних та/або прог-рамно-технічних комплексів для реєстрації розрахункових операцій у сфері торгівлі та послуг без застосування традиційних реєстраторів (РРО). Застосування такої моделі позбавляє необхідності придбавати традиційний касовий апарат та друкувати паперові чеки. При застосуванні нових моделей РРО платники заощаджуватимуть кошти, які витрачаються на придбання касових апаратів, вартість яких є досить високою - від 4 тис до 20 тис грн. Також система дозволяє виключити послуги інформаційних еквайєрів, якими передаються дані РРО, що коштує платникам мінімум 200 грн. щомісяця для кожного РРО.

Програма «Електронний чек» має низку суттєвих переваг, зокрема:

- вона доступна, безкоштовна та може бути інтегрована з іншими системами ДФС і бухгалтерськими програмами;

- має найвищий ступінь захисту й працює 24 години на добу та 7 днів на тиждень;

- систему можна встановити на будь-який пристрій - персональний комп'ютер, планшет чи смартфон.

Нова інформаційна система передбачає оnline реєстрацію персональних комп’ютерів, планшетів, смартфонів, без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.

З даного питання платники податків можуть звернутися за номером телефону (0342) 77-18-86 або до Інформаційно-довідкового департаменту - 0-800-501-007.

Пологівська ОДПІ про оподаткування спадщини

За нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються:

- об'єкти спадщини, що успадковуються членами сім'ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення.

Членами сім'ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.

Членами сім'ї фізичної особи другого ступеня споріднення вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.

- вартість власності у вигляді об’єктів рухомого та нерухомого майна, готівки або коштів, що успадковуються особою, яка є інвалідом I групи або має статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, та вартість власності у вигляді об’єктів рухомого та нерухомого майна, що успадковуються дитиною-інвалідом;

- грошові заощадження, поміщені до 02.01.92 р. в установи Ощадного банку СРСР та державного страхування СРСР, що діяли на території України, а також у державні цінні папери (облігації Державної цільової безпроцентної позики 1990 року, облігації Державної внутрішньої виграшної позики 1982 року, державні казначейські зобов'язання СРСР, сертифікати Ощадного банку СРСР) та грошові заощадження громадян України, поміщені в установи Ощадного банку України та колишнього Укрдержстраху протягом 1992 - 1994 років, погашення яких не відбулося, що успадковуються будь-яким спадкоємцем.

Об’єкти спадщини, що успадковується не членами сім'ї спадкодавця першого та другого ступеня споріднення оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.

Ставка 18% застосовується:

- для будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем від спадкодавця-нерезидента,

- для будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем-нерезидентом від спадкодавця-резидента.

Доходи, які оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5% або 18% є об'єктом оподаткування військовим збором за ставкою 1,5%.

У разі спадкування будь-яких об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою, оціночна вартість таких об’єктів з метою оподаткування не визначається. В інших випадках отримання доходів у вигляді об'єктів спадщини об'єктом оподаткування є оціночна вартість таких об'єктів спадщини, визначена згідно із законом.

Особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину.

Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, зазначається в річній податковій декларації.

При цьому, декларація не подається:

- спадкоємцями-нерезидентами, які зобов'язані сплатити податок до нотаріального оформлення об'єктів спадщини;

- спадкоємцями, які отримали у спадщину об'єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб;

- іншими спадкоємцями - резидентами, які сплатили податок до нотаріального оформлення об'єктів спадщини.

Нотаріус щокварталу подає до фіскального органу за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса інформацію про видачу свідоцтв про право на спадщину в порядку, встановленому цим розділом для податкового розрахунку. Зазначена норма визначена п.п. 14.1.263 ст. 14, п.п.174.2.1 - п.п. 174.2.3, п. 174.3, п. 174.4 ст. 174 Податкового кодексу України.

Податкова вимога

Пологівська ОДПІ інформує, згідно з п.п 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) «податкова вимога» - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Статтею 59 ПКУ передбачено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до статті 42 ПКУ:

- податкові вимоги повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу;

- листування контролюючих органів з платниками податків здійснюється засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет.

Податкова вимога вважається надісланою (врученою) платнику податків:

- якщо її передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення;

- якщо її вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення; у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкові вимоги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкову вимогу, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкова вимога вважається врученою платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Мінімальна сума податкового боргу, менше якої платнику податків не направляється податкова вимога, становить 1020 гривень (60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).

Податкова вимога є документом, яким платнику податків, що має податковий борг, повідомляється про факт появи у нього податкового боргу і виникнення права податкової застави, обов'язок щодо погашення такого боргу, наслідки невиконання такої вимоги, попередження про опис майна у податкову заставу та можливість продажу на публічних торгах заставного майна.

Податкова вимога вважається відкликаною у разі: погашення суми податкового боргу, скасування раніше прийнятих податкового повідомлення-рішення (або зменшення суми грошового зобов'язання, визначеної у ньому) чи податкової вимоги (або скасовується сума податкового боргу, визначена у ній).

Порядок направлення контролюючими органами податкових вимог платникам податків (далі - Порядок) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 30 червня 2017 N 610.

Штрафні санкції за порушення вимог щодо застосування РРО

Пологівська ОДПІ повідомляє, що згідно з п. 1 ст. 17 Закону України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" за порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів доходів і зборів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:

у разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невідповідності у юридичних осіб на місці проведення розрахунків суми готівкових коштів сумі коштів, зазначеній у денному звіті, більше ніж на 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, а в разі використання юридичною особою розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня; не роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об'єкті такого суб'єкта господарювання:

вчинене вперше - 1 гривня;

за кожне наступне вчинене порушення - 100 %. вартості проданих з порушеннями, встановленими цим підпунктом, товарів (послуг);

Зазначена норма Закону N 265 встановлює види порушень, які можуть повторюватись тривалий період роботи суб'єкта господарювання, тобто можуть бути однотипними.

Оскільки продаж товару без застосування РРО не є триваючим порушенням і невидача касового чеку під час кожного продажу товару визнається окремим порушенням, то наступне незастосування РРО при продажу товарів (наданні послуг) є окремим порушенням, тобто наступне незастосування РРО чи невидача чеку при продажу товару буде вважатись повторною.

Розподіл прибутків між членами фермерського господарства: що з ПДФО

Пологівська ОДПІ інформує.

Трудові відносини членів фермерського господарства регулюються статутом, а осіб, залучених до роботи за трудовим договором (контрактом), - законодавством України про працю.

При цьому умови договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства визначають, зокрема:

- порядок покриття витрат та розподілу результатів (прибутку або збитків) діяльності господарства між його членами;

- трудові відносини членів господарства.

Це передбачає ст. 8-1 Закону України «Про фермерське господарство» від 19 червня 2003 року № 973-IV.

Згідно з Методичними рекомендаціями з організації та ведення бухгалтерського обліку в селянських (фермерських) господарствах, затвердженими наказом Мінагропрому України від 02.07.2001 р. № 189, одержаний господарством дохід визначається за видами діяльності та в цілому по господарству. Він зменшується на суму витрат за рахунок прибутку. Визначений дохід розподіляється між членами господарства пропорційно до трудового внеску кожного з них і використовується для визначення заробітку, утримань і відрахувань на соціальні заходи згідно з чинним законодавством.

ДФС України листом від 19.07.2018 р. № 24123/6/99-99-13-02-03-15 зазначає: доходи членів фермерських господарств, одержані від виконання трудової функції у цих господарствах за рахунок розподілу доходу (прибутку) таких господарств, повинні включатися до місячного (річного) оподатковуваного доходу цих платників податку як інші доходи з відповідним оподаткуванням. Вони відображаються у ф. № 1ДФ з ознакою доходу "127".

Зверніть увагу!

Із 15.08.2018 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств» від 10 липня 2018 року № 2497-VIII. Він передбачає, що фізичні особи - підприємці, які провадять діяльність виключно в межах фермерського господарства, за умови виконання сукупності встановлених вимог, можуть обрати четверту групу єдиного податку.

Що необхідно зберігати на робочому місці власнику РРО

Пологівська ОДПІ нагадує, що відповідно до п. 4 розділу III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 №547, суб’єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) для здійснення розрахункових операцій у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов’язані, зокрема:

- зберігати в господарській одиниці останню використану та поточну розрахункову книжку, що використовується на період виходу з ладу РРО, здійснення його ремонту або у разі тимчасового (але не більше 7 робочих днів) відключення електроенергії;

- у кінці робочого дня (зміни) друкувати на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій;

- забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня;

- друкувати X-звіти, Z-звіти та інші документи, що передбачені документацією на РРО, відповідно до законодавства;

- зберігати на місці проведення розрахунків реєстраційне посвідчення та останню довідку про опломбування РРО або їх копії.

Інформаційно довідковий департамент ДФС працює для вас!

Пологівська ОДПІ нагадує про роботу Інформаційно довідкового департаменту ДФС. А саме ІДД ДФС надає консультації з питань податкового та митного законодавства за телефонами: 0800-501-007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів) з 8.00 до 20.00 (крім суботи та неділі) - для отримання інформаційно-довідкових послуг; +38(044)454-16-13 з 8.00 до 20.00 (крім суботи та неділі) - для дзвінків з-за кордону. Електронна пошта ІДД ДФС: Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript (для отримання інформаційно-довідкових послуг без використання електронного цифрового підпису).

Крім того до послуг платників податків працює загальнодоступний інформаційно-довідковий сервіс ЗІР ІДД ДФС за адресою zir.sfs.gov.ua, завітавши на який можна отримати відповіді на актуальні запитання податкового та митного законодавства, ознайомитися з останніми змінами у законодавстві та загалом одержати достовірну і повну довідкову інформацію, що цікавить.

Громадяни можуть викласти усні звернення до ДФС, відповідно до Закону України «Про звернення громадян» (зі змінами та доповненнями), засобами телефонного зв'язку через Контакт-центр ДФС за телефоном 0800-501-007, обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок «3».

Підприємці, які досягли пенсійного віку, не сплачують ЄСВ

Пологівська ОДПІ повідомляє, що відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року N2464-VI «Про збір і облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон) фізичні особи-підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподатковування, а також члени їх родин, які беруть участь у здійсненні ними підприємницької діяльності, є платниками ЄСВ.

Однак, згідно із частиною 4 статті 4 Закону, фізичні особи - підприємці звільняються від сплати ЄСВ за себе, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами й одержують пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску винятково за умови їх добровільної участі в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування. Разом з тим за найманих робітників, у тому числі інвалідів або пенсіонерів за віком, сплата єдиного внеску підприємцями здійснюється на загальних підставах згідно з діючим законодавством.

До уваги платників рентної плати за спеціальне використання води!

Пологівська ОДПІ звертає увагу платників, що ДФС України з метою надання методологічної допомоги у вирішенні питань при адмініструванні рентної плати за спеціальне використання води (далі – Рентна плата) листом від 14 серпня 2018 року № 25068/7/99-99-12-03-04-17 «Про адміністрування рентної плати за спеціальне використання води» (далі – лист № 25068) повідомлила про те, що розширені податкові консультації від 03 серпня 2018 року № 3415/6/99-99-12-02-03-15/ІПК та № 34166/99-99-12-02-03-15/ІПК щодо визначення об’єкта оподаткування Рентною платою та її справляння розміщені на офіційному веб-порталі ДФС України (cabinet.sfs.gov.ua/registers/ipk).

З листом № 25068 можливо ознайомитись на офіціфіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72995.html

Дізнайтесь, коли підприємці – платники єдиного податку застосовують РРО

Реєстратори розрахункових операцій (РРО) та розрахункові книжки не застосовуються при продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту) та наданні послуг фізичними особами – підприємцями, які відносяться до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.

РРО не застосовуються платниками єдиного податку:

- першої групи;

- другої і третьої груп (підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн грн.

При цьому, зазначена норма не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

Постановою КМ України від 16.03.2017 № 31 (набрала чинності з 08.05.2017) затверджено "Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій".

Отже, платники єдиного податку 2-ї і 3-ї груп, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, з метою визначення необхідності застосування РРО, повинні самостійно визначити перевищення обсягу доходу понад 1 млн грн.

При розрахунку враховується обсяг доходу за поточний звітний податковий рік.

Доходом платника єдиного податку – підприємця є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі.

Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі.

До доходу не включаються пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності.

У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн грн застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим.

У такому випадку застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.

У разі встановлення протягом календарного року, в ході проведення перевірки, факту непроведення розрахункових операцій, через РРО з фіскальним режимом роботи, до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:

- вчинене вперше - 1 гривня;

- за кожне наступне вчинене порушення – 100% вартості проданих з порушеннями товарів (послуг).

При цьому, згідно з чинним законодавством платник єдиного податку другої і третьої груп (підприємець) не залишається на спрощеній системі оподаткування у разі сплати штрафних (фінансових) санкцій за непроведення розрахункових операцій через РРО.

Зазначена норма передбачена п. 292.1, п. 292.3 ст. 292; п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу; п. 6 ст. 9 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Платник єдиного податку 2-ї групи надає послуги.

Що необхідно знати про обмеження?

Другу групу єдиного податку мають право обрати фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

- не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб,

- обсяг доходу не перевищує 1,5 млн грн.

Отже, підприємці - платники єдиного податку 2-ї групи мають право надавати послуги тільки платникам єдиного податку або населенню.

Тобто, якщо платник єдиного податку 2-ї групи у господарських відносинах з іншим суб'єктом господарювання, який не є платником єдиного податку, відповідно до умов договору виступає як виконавець послуг, то такий підприємець не може перебувати на другій групі.

У разі недотримання зазначеного обмеження, необхідно перейти на загальну систему оподаткування з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому здійснювалася заборонена діяльність.

Крім того, до доходу, отриманому платником єдиного податку 2-ї групи від провадження забороненої діяльності, застосовується ставка єдиного податку у розмірі 15 відсотків.

Зазначена норма визначена абз. другим п. 291.4 ст. 291; п.п. 4 п.293.4 ст. 293 та п.п.9 п.п. 298.2.3 ст. 298 Податкового кодексу України.

Як платнику єдиного податку отримати довідку про доходи за бажаний період?

Платники єдиного податку мають право для отримання довідки про доходи подавати до фіскального органу податкову декларацію за інший, ніж квартальний (річний) податковий (звітний) період.

При цьому, подання такої декларації не звільняє платника єдиного податку від обов’язку подання податкової декларації у строк, встановлений для квартального (річного) податкового (звітного) періоду.

Для отримання платником єдиного податку довідки про доходи за інший, аніж квартальний (річний) звітний період, декларація подається із позначкою «довідково».

Така податкова декларація не є підставою для нарахування та/або сплати податкового зобов’язання.

В полі «місяць» поля 02 декларації через тире проставляється арабськими цифрами порядковий номер першого місяця й останнього місяця (включно), за який подається така декларація.

У полі «рік» поля 02 арабськими цифрами проставляється рік, за який подається така декларація.

Зазначена норма визначена п. 296.8 ст.296 Податкового кодексу України.

Юридична особа порушила умови застосування спрощеної системи оподаткування. Які наслідки?

Платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим кодексом, у таких випадках та в строки:

- у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку третьої групи - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;

- у разі застосування платником єдиного податку іншого способу розрахунків, ніж в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій), - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено такий спосіб розрахунків;

- у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, або невідповідності вимогам організаційно-правових форм господарювання - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності або відбулася зміна організаційно-правової форми;

- у разі здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності;

- у разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів - в останній день другого із двох послідовних кварталів.

Крім того, платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів.

Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву.

Зазначена норма передбачена п.п. 298.2.1 - п.п. 298.2.3 ст. 298 Податкового кодексу України.

Фізична особа продає легковий автомобіль. Дізнайтесь про особливості оподаткування

За загальним правилом дохід платника податку від продажу об'єкта рухомого майна протягом звітного податкового року оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.

Разом з тим, із загального правила є виключення.

Так, дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного (податкового) року одного з об'єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб.

Отже, дохід, отриманий фізичною особою – резидентом України від продажу протягом року одного легкового автомобіля не оподатковується податком на доходи фізичних осіб.

А ось дохід, отриманий від продажу протягом звітного (податкового) року двох та більше легкових автомобілів (мотоциклів, та/або мопедів), підлягає оподаткуванню за ставкою 5%.

Крім того, такий дохід є об’єктом оподаткування військовим збором за ставкою 1,5%.

Дохід від продажу легкового автомобіля (мотоцикла, мопеда) визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче середньоринкової вартості відповідного транспортного засобу або не нижче його оціночної вартості, визначеної згідно із законом (за вибором платника податку).

Середньоринкова вартість легкових автомобілів (мотоциклів, мопедів) визначається щокварталу центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного розвитку, у порядку, встановленому КМУ (для кожної марки, моделі таких транспортних засобів з урахуванням року випуску та пробігу, на підставі аналізу фактичних цін продажу відповідних транспортних засобів), і оприлюднюється на офіційному веб-сайті цього органу в режимі вільного доступу до 10 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

Якщо стороною договору купівлі-продажу є юридична особа чи підприємець, такий суб’єкт господарювання вважається податковим агентом, який утримує податок за ставкою 5%, або не оподатковує дохід з урахуванням інформації про черговість продажу рухомого майна, зазначеної продавцем у договорі купівлі-продажу чи в окремій заяві.

У разі продажу об'єкта рухомого майна за посередництвом юридичної особи або представництва нерезидента чи підприємця або укладення та оформлення договорів відчуження транспортних засобів у присутності посадових осіб органів, які здійснюють реєстрацію (перереєстрацію) транспортних засобів, такий посередник або відповідний орган виконує функції податкового агента стосовно подання до контролюючого органу інформації про суму доходу та суму сплаченого до бюджету податку, а продавець - під час укладання договору зобов'язаний самостійно сплатити до бюджету податок з доходу від операцій з продажу.

При продажу легкових автомобілів (мотоциклів, мопедів) договори купівлі-продажу посвідчуються нотаріусом за наявності документа про сплату до бюджету продавцем податку, обчисленого виходячи із зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче середньоринкової вартості таких транспортних засобів.

Якщо при продажу легкових автомобілів (мотоциклів, мопедів) проводиться їх оцінка відповідно до закону, нотаріус посвідчує відповідні договори за наявності документа про сплату до бюджету продавцем податку, обчисленого виходячи з такої оціночної вартості таких транспортних засобів, та документа про оцінку транспортних засобів.

Нотаріус щокварталу подає до контролюючого органу за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса інформацію про посвідчені договори купівлі-продажу, про вартість кожного договору та про суму сплаченого податку.

Продавець - платник податку самостійно визначає суму податку і сплачує його до бюджету через банківські установи.

Зазначена норма передбачена п. 173.1 - п. 173.4 ст. 173 Податкового кодексу України.

Звичайна ціна в господарських операціях. Порядок визначення.

Звичайна ціна – це ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Якщо не доведено зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін.

Це визначення не поширюється на операції, що визнаються контрольованими відповідно до ст. 39 Податкового кодексу.

Під ринковою ціною розуміється ціна, за якою товари (роботи, послуги) передаються іншому власнику за умови, що продавець бажає передати такі товари (роботи, послуги), а покупець бажає їх отримати на добровільній основі, обидві сторони є взаємно незалежними юридично та фактично, володіють достатньою інформацією про такі товари (роботи, послуги), а також ціни, які склалися на ринку ідентичних (а за їх відсутності - однорідних) товарів (робіт, послуг) у порівняних економічних (комерційних) умовах.

Ринок товарів (робіт, послуг) – це сфера обігу товарів (робіт, послуг), що визначається виходячи з можливості покупця (продавця) без значних додаткових витрат придбати (реалізувати) товар (роботи, послуги) на найближчій для покупця (продавця) території.

У разі якщо ціни (націнки) на товари (роботи, послуги) підлягають державному регулюванню згідно із законодавством, звичайною вважається ціна, встановлена відповідно до правил такого регулювання.

Це положення не поширюється на випадки, коли встановлюється мінімальна ціна продажу або індикативна ціна. У такому разі звичайною ціною вважається ціна, визначена сторонами договору, але не нижче за мінімальну або індикативну ціну.

Якщо під час здійснення операції обов'язковим є проведення оцінки, вартість об'єкта оцінки є підставою для визначення звичайної ціни для цілей оподаткування.

Під час проведення аукціону (публічних торгів) звичайною вважається ціна, яка склалася за результатами такого аукціону (публічних торгів), обов'язковість проведення якого передбачено законом.

Якщо продаж (відчуження) товарів, у тому числі майна, переданого у заставу позичальником з метою забезпечення вимог кредитора, здійснюється у примусовому порядку згідно із законодавством, звичайною ціною є ціна, сформована під час такого продажу.

Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.71, п.п. 14.1.218, п.п. 14.1.219 ст. 14 Податкового кодексу України.

Зміни в законодавстві

Сімейне фермерське господарство може здійснювати діяльність на єдиному податку 4-ї групи.

15 серпня 2018 року набув чинності Закон України від 10.07.2018 № 2497-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств".

Закон №2497 набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування (опублікований в офіційному виданні «Голос України» 14.08.2018 №150).

Так, сімейне фермерське господарство без статусу юридичної особи організовується фізичною особою самостійно або спільно з членами її сім'ї на підставі договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства.

Такі фізичні особи - підприємці, які провадять діяльність виключно в межах фермерського господарства, зареєстрованого відповідно до Закону України "Про фермерське господарство", можуть бути платниками єдиного податку четвертої групи за умови виконання сукупності таких вимог:

- здійснюють виключно вирощування, відгодовування сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої власновирощеної або відгодованої продукції та її продаж;

- провадять господарську діяльність (крім постачання) за місцем податкової адреси;

- не використовують працю найманих осіб;

- членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім'ї у визначенні частини другої ст. 3 Сімейного кодексу України;

- площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства становить не менше 2 га, але не більше 20 га.

При цьому, новоутворені сільськогосподарські товаровиробники фізичні особи - підприємці можуть бути платниками податку у рік їх державної реєстрації.

Крім того, суми податку на доходи фізичних осіб, нараховані податковим агентом з доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості), сплачуються таким податковим агентом до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об'єктів оренди (суборенди, емфітевзису).

Тобто податок з доходів фізичних осіб з орендної плати за земельні ділянки (паї) підлягає сплаті до місцевих бюджетів за місцезнаходженням таких земельних ділянок.

Ще одне нововведення передбачає надання сімейним фермерським господарствам - платникам єдиного податку 4-ї групи додаткової фінансової підтримки через механізм доплати на користь застрахованих осіб - членів/голови сімейного фермерського господарства єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (доплата ЄСВ за рахунок Державного бюджету протягом 10 років).

Затверджено узагальнюючі податкові консультації з оподаткування ПДВ

Наказом Мінфіну від 03.08.2018 року № 673 затверджено чотири узагальнюючі податкові консультації з питань оподаткування податком на додану вартість:

- Узагальнюючу податкову консультацію щодо особливостей оподаткування податком на додану вартість від'ємної різниці між ціною придбання (звичайною ціною) товару та ціною реалізації такого товару на експорт.

Консультація визначає, що в разі здійснення операції з експорту товару за ціною нижче ціни придбання (звичайної ціни) такого товару, нульова ставка ПДВ застосовується до такої операції в цілому, за умови підтвердження факту вивезення товарів у відповідному митному режимі належно оформленою митною декларацією.

- Узагальнюючу податкову консультацію щодо документального підтвердження знищення або зруйнування основних виробничих або невиробничих засобів.

У випадку ліквідації основних виробничих або невиробничих засобів у зв'язку з їх знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили та у інших випадках ліквідації без згоди платника податку, в тому числі при викраденні, податкові зобов'язання з ПДВ не нараховуються, якщо факт знищення або зруйнування документально підтверджується відповідно до законодавства.

У консультації наведено перелік документів, які для цілей оподаткування ПДВ можуть підтвердити факт знищення або зруйнування внаслідок дії обставин непереборної сили та в інших випадках ліквідації без згоди платника податку, у тому числі в разі викрадення, основних виробничих або невиробничих засобів, а також у разі ліквідації основних засобів у зв'язку з їх розібранням або перетворенням у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням.

- Узагальнюючу податкову консультацію щодо оподаткування податком на додану вартість операцій з отримання постійним представництвом нерезидента фінансування від головної компанії – нерезидента.

Консультація визначає, що кошти, що надходять на рахунок постійного представництва нерезидента в Україні від головної компанії-нерезидента, не є компенсацією вартості товарів/послуг, що постачаються таким представництвом, отже у зв'язку із відсутністю об'єкта оподаткування ПДВ при отриманні таких коштів постійне представництво нерезидента в Україні не визначає податкові зобов'язання.

Крім того, при отриманні таких коштів представництво не враховує їх у загальному обсязі операцій для цілей обов'язкової реєстрації такого постійного представництва платником ПДВ.

- Узагальнюючу податкову консультацію щодо оподаткування податком на додану вартість операцій банків та інших фінансових установ з передачі у фінансовий лізинг майна, набутого ними у власність внаслідок звернення стягнення на таке ма

Консультація визначає, що в разі передачі у фінансовий лізинг майна, набутого банками або іншими фінансовими установами внаслідок звернення стягнення на таке майно, такі банки та інші фінансові установи:

- застосовують режим звільнення від оподаткування ПДВ на підставі абз. 2 п. 197.12 ПКУ до частини вартості майна, за якою таке майно було набуте у власність в рахунок погашення зобов'язань за договором кредиту (позики);

- нараховують податкові зобов'язання з ПДВ виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ПКУ, у разі якщо під час придбання банком такого майна суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту;

- нараховують податкові зобов'язання з ПДВ виходячи з бази оподаткування, визначеної як позитивна різниця між ціною постачання та ціною придбання такого майна з урахуванням вимог, визначених п. 189.15 ПКУ.

Платникам ПДВ!!! Після отримання авансу за послуги відбулося збільшення ціни. Коли складати розрахунок коригування?

Якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в ЄРПН.

Розрахунок коригування, складений постачальником до податкової накладної, яка складена на отримувача – платника ПДВ, підлягає реєстрації в ЄРПН, зокрема, постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника.

Якщо внаслідок такого перерахунку відбувається збільшення суми компенсації на користь постачальника, то:

- постачальник відповідно збільшує суму податкових зобов'язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок;

- отримувач відповідно збільшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник ПДВ на дату проведення перерахунку.

Отримувач має право збільшити суму податкового кредиту лише після реєстрації постачальником в ЄРПН розрахунку коригування до податкової накладної.

Отже, якщо на дату отримання авансу за послуги постачальником була складена податкова накладна, а згодом були внесені зміни до умов договору щодо збільшення ціни послуги, то постачальник за датою отримання доплати повинен скласти розрахунок коригування до податкової накладної, складеної на дату отримання авансу.

Тобто факт укладання додаткової угоди щодо зміни ціни постачання, не є підставою для постачальника оформлювати розрахунок коригування.

Зазначена норма визначена п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу.

Виправлення у формі № 1ДФ, якщо термін здачі ще не сплив

Пологівська ОДПІ повідомляє, відповідно до п. 4.4 Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4, звітний новий податковий розрахунок за ф. № 1ДФ заповнюють у такому самому порядку, як і уточнюючий.

Він має містити інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюють. Коригування показників розділу I проводять таким чином:

для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і в графі 9 зазначити «1» — на виключення рядка;

для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи і в графі 9 зазначити «0» — на введення рядка.

Для заміни одного помилкового рядка іншим потрібно виключити помилкову інформацію та ввести правильну інформацію, тобто повністю заповнити два рядки, перший із яких виключає попередньо внесену інформацію, а другий уносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку в графі 9 указується «1» — рядок на виключення, а в другому — «0» — рядок на введення.

Показники підрозділу «Військовий збір» розділу ІІ коригують так:

для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації в рядку «Військовий збір — виключення****» повторюють усі графи помилкового рядка, а в рядку «Військовий збір» — відображають правильну інформацію.

Отримання для дітей картки платника податків з реєстраційним номером

Пологівська ОДПІ зазначає, що вже традиційно найпопулярнішою з адміністративних послуг залишається послуга видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків.

Відповідно до п. 70.5 ст. 70 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями та п. 1 розд. VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 вересня 2017 року №822 (далі – Положення №822), фізична особа незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), яка не включена до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр), зобов’язана особисто або через представника подати до відповідного контролюючого органу облікову картку фізичної особи – платника податків за формою №1ДР (далі – Облікова картка №1ДР) (додаток 2 до Положення №822), яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу, який містить необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, місце народження, місце проживання, громадянство).

Відповідно до п. 4 розд. VII Положення №822 облікові картки № 1ДР малолітніх осіб (до 14 років) подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника).

Подати документи для проведення реєстрації в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків/отримати картку платника податків, отримати консультацію щодо переліку необхідних документів або заповнення Облікової картки № 1ДР можна в Центрах обслуговування платників ОДПІ. Інформація про Центри обслуговування платників розміщена у банері «Центри обслуговування» на головній сторінці субсайту «Територіальні органи ДФС у Запорізькій області».

За неповнолітнього власника податок на нерухоме майно сплачують батьки або усиновителі

Пологівська ОДПІ інформує щодо виконання обов’язку по сплаті податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, якщо об’єкт житлової нерухомості перебуває у власності неповнолітньої особи.

Відповідно до ст.6 Сімейного кодексу України від 10 січня 2002 року № 2947-III зі змінами та доповненнями правовий статус дитини має особа до досягнення нею повноліття.

Неповнолітньою вважається дитина у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років.

Згідно з п. 99.2 cт. 99 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 із змінами та доповненнями грошові зобов’язання неповнолітніх осіб виконуються їх батьками (усиновителями), опікунами (піклувальниками) до набуття неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному обсязі.

Батьки (усиновителі) неповнолітніх і неповнолітні у разі невиконання грошових зобов’язань неповнолітніх несуть солідарну майнову відповідальність за погашення грошових зобов’язань та/або податкового боргу.

Якщо реєстраційні дані громадянина зазнали змін

Пологівська ОДПІ інформує:У випадку, якщо у фізичної особи змінились реєстраційні дані, зокрема місце проживання, то згідно з вимогами ст.70 Податкового кодексу України, громадянин зобов’язан протягом місяця подати до органу фіскальної служби за місцем проживання заяву (форма 5-ДР) для внесення відповідних оновлених даних у Державний реєстр фізичних осіб – платників податків.

Завдяки своєчасно внесеній достовірній інформації про фактичні реєстраційні дані фізичних осіб формуються нарахування про суми податків і громадяни зможуть виконати свій конституційний обов’язок зі сплати податків, без порушень граничних термінів сплати, чим можуть уникнути фінансових санкцій з боку контролюючого органу.

В інспекції нагадують, що у разі зміни прізвища, імені, по батькові або місця проживання/реєстрації, необхідно невідкладно звернутися до територіального органу фіскальної служби та подати заяву за формою 5-ДР за місцем нової реєстрації/проживання.

Підприємець – платник єдиного податку надає в оренду приміщення. Дізнайтесь, які діють обмеження

Фізична особа-підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає всім вимогам для реєстрації та застосування єдиного податку.

При цьому, не можуть бути платниками єдиного податку фізичні особи - підприємці, які надають в оренду:

- земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара,

- житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів,

- нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів.

Зверніть увагу, що фізична особа, якій належить нерухоме майно не має права надавати одну частину нерухомого майна в оренду як фізична особа - не суб’єкт господарювання, а іншу частину як фізична особа - підприємець на спрощеній системі оподаткування.

Така фізична особа може надавати нерухоме майно в оренду як фізична особа - підприємець на спрощеній системі оподаткування або як фізична особа - не суб’єкт господарювання.

При цьому, підприємець – платник єдиного податку може надавати частину земельної ділянки в оренду, площа якої не перевищує 0,2 га, якщо решта земельної ділянки не перебуває в оренді.

Також підприємець може перебувати на спрощеній системі оподаткування та здавати частину нежитлового приміщення в оренду до 300 кв. м, за умови, що решта нежитлового приміщення не перебуває в оренді.

Якщо підприємець здає в оренду приміщення, площа якого не перевищує обмеження (для житлової - 100 кв. м, а для нежитлової – 300 кв.м), але розташоване на земельній ділянці, що перевищує 0,2 га, то він може перебувати на спрощеній системі оподаткування, якщо у договорі оренди визначено, що площа ділянки, яка передається наймачеві, не перевищує 0,2 га.

Звертаємо увагу, що підприємець, який надає в оренду власну нерухомість, площа якої не перевищує граничні норми, може застосовувати спрощену систему оподаткування як платник єдиного податку 2-ї групи за умови внесення до реєстру платників єдиного податку такого виду діяльності як надання в оренду нерухомого майна та надання цих послуг платникам єдиного податку та населенню.

Зазначена норма визначена п. 291.4 та п.п. 291.5.3 ст. 291 Податкового кодексу України.

ГУ ДФС у Запорізькій області інформує:

Юліана Козаченко: "Надходження екологічного податку зросли на 23 відсотки"

У Запорізькій області з початку року до спеціальних фондів бюджетів надійшло 145,3 мільйона гривень екологічного податку (без показників великих платників, які перебувають на обліку в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС).

Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, рівень сплати податку до показників минулого року зріс на 27,7 мільйона або на 23,5 відсотка. Зокрема, до загального фонду держбюджету зараховано 65,4 мільйона, до бюджетів громад – майже 80 мільйонів.

Найбільші суми "екоподатку" отримали скарбниці м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – близько 120 мільйонів, м. Запоріжжя – 9,5 мільйона, Вільнянського, Запорізького та Новомиколаївського районів – 9,4 мільйона, м. Мелітополь, Мелітопольського та Приазовського районів – понад 1,8 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 1,7 мільйона.

Усього у 2018 році в територіальних органах ГУ ДФС у Запорізькій області зареєстровано понад 2,4 тисячі суб'єктів господарювання, які перераховують платіж за забруднення довкілля.

Нагадаємо, в цьому році ставки екологічного податку збільшено на 11,2 відсотка. Його щоквартально сплачують підприємства за викиди, скиди забруднюючих речовин та розміщення відходів.

Юліана Козаченко: "Кількість наданих запорізьким платникам податків адміністративних послуг зросла до 164 тисяч"

З початку року фахівці фіскальної служби Запорізької області надали платникам податків понад 164 тисячі адміністративних послуг. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, яка наголосила, що порівняно з минулим роком їхня кількість збільшилась майже на 67 тисяч.

Лише за попередній місяць громадяни та представники бізнесу отримали у територіальних органах ДФС регіону близько 22 тисяч сервісних послуг, що на 7 тисяч більше, ніж у липні 2017 року.

Як відзначила керівник фіскальної служби області, поряд із розвитком електронних сервісів, які надаються он-лайн за допомогою "Електронного кабінету", запорізькі платники активно користуються адмінпослугами на місцях.

Зокрема, громадяни та представники бізнесу звертаються за такими послугами:

- видача відомостей з Держреєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків;

- внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта;

- реєстрація платників єдиного податку, реєстраторів розрахункових операцій, книг обліку розрахункових операцій, розрахункових книжок, книг обліку доходів та книг обліку доходів і витрат;

- включення неприбуткових підприємств (установ, організацій) до Реєстру неприбуткових установ та організацій;

- надання витягу з реєстру платників єдиного податку та інші.

Повний перелік адміністративних послуг, що надаються Головним управлінням ДФС у Запорізькій області та його територіальними органами, доступний на сайті фіскальної служби регіону: http://zp.sfs.gov.ua.

Підприємці-початківці отримали практичні поради щодо сплати єдиного соціального внеску

У Запоріжжі стартував другий сезон пілотного проекту для підприємців, які нещодавно започаткували власну справу.

"Перший бізнес Хаб на Запоріжжі" – це нова навчальна платформа, заснована ЗОСППР "Потенціал" спільно із Запорізьким обласним центром зайнятості, яка забезпечує підтримку малого підприємництва з боку представників органів влади та спеціалістів різних організацій. До роботи навчальної платформи активно долучаються фахівці фіскальної служби області, які під час тренінгів та семінарів надають майбутнім бізнесменам корисну інформацію з питань оподаткування.

Під час сьогоднішньої зустрічі заступник начальнику відділу аналізу та прогнозування надходжень податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску Головного управління ДФС у Запорізькій області Лариса Страхова роз'яснила учасникам проекту порядок сплати єдиного соціального внеску. Зокрема, вона акцентувала увагу на особливостях нарахування ЄСВ та подання звітності підприємцями, які перебувають на спрощеній та загальній системах оподаткування, а також наголосила на відповідальності за несплату внеску та за використання неоформленої найманої праці. У ході обговорення слухачі отримати відповіді на запитання щодо обчислення та перерахування до бюджету єдиного соціального внеску.

­­­­­­

На Запоріжжі майже 78 відсотків судових рішень винесено на користь бюджету

Юристи фіскальної служби Запорізької області за сім місяців поточного року виграли у судах 308 справ на суму позовів 209,5 мільйона гривень, що складає майже 78 відсотків від загальної кількості та 70 відсотків – від сум. Відповідно, на користь платників винесено 88 рішень на суму 89,5 мільйона.

За позовами суб'єктів господарювання фахівці ДФС області відстояли у судах 128 справ із сумою понад 60 мільйонів, а це – 63,7 відсотка від кількості розглянутих справ цієї категорії, позицію платників судові органи підтримали 73 рази.

Як свідчить статистика, у випадках, коли стороною позивача виступали органи ДФС регіону, суди винесли на користь держави 180 рішень на загальну суму 149,4 мільйона, тобто 92,3 відсотка від розглянутих справ та 99,5 відсотка – від суми.

Усього станом на 1 серпня на розгляді в судах всіх інстанцій знаходилось 2319 справ на загальну суму 2 мільярди 782,6 мільйона.

На Запоріжжі з незаконного обігу вилучено велику партію вин вартістю майже 5 мільйонів

Співробітники податкової міліції Головного управління ДФС у Запорізькій області вилучили із незаконного обігу велику партію вин українського виробництва загальною вартістю 4 мільйони 950 тисяч гривень.

У рамках проведення операції "Акциз-2018" та розслідування кримінального провадження за ч.3 ст. 212 КК України оперативники виявили компанію, яка, з метою ухилення від сплати податків, здійснювала маркування алкогольної продукції невідповідними акцизними марками.

За результатами обшуків, проведених у складських приміщеннях, що використовуються компанією-фігурантом, вилучено та передано на відповідальне зберігання майже 48,2 тисячі літрів вин вітчизняного виробництва в асортименті, розлитих у тетрапаки та скляні пляшки. Продукція була маркована акцизними марками зі ставками акцизного податку, які не відповідають міцності продукції, на яку вони наклеєні.

Відібрано зразки алкогольної продукції для проведення експертного дослідження.

Запорізькі підприємства спрямували до бюджетів майже 245 мільйонів гривень рентної плати за користування водою та надрами

Упродовж січня-липня поточного року суб'єкти господарювання Запорізької області сплатили до зведеного бюджету майже 121 мільйон гривень рентної плати за спеціальне використання води (без врахування даних великих платників, які обслуговуються в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС). Порівняно з відповідним періодом 2017 року надходження збільшились на 31,1 мільйона або на 34,6 відсотка.

Зокрема, до державного бюджету надійшло 66,5 мільйона, до місцевих – 54,4 мільйона.

Усього в регіоні зареєстровано 844 підприємства-водокористувача. При цьому найбільші надходження забезпечили платники м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – близько 80 мільйонів гривень, а також м. Запоріжжя – 25,6 мільйона.

Також з початку року від добувних підприємств скарбниці отримали 124 мільйони гривень рентних платежів за користування надрами, у тому числі, до держбюджету забезпечено майже 92 мільйони, до бюджетів громад – понад 32 мільйони.

Станом на початок серпня в Запорізькій області на обліку перебувають 594 платники ренти за користування надрами державного і місцевого значення.

Обсяг бурштинової контрабанди склав понад 1,2 тонни

У результаті відсортування та зважування бурштину, який незаконно намагалися переправити до Великобританії, загальна вага каміння склала 1 тонну 217,6 кілограма.

Нагадаємо, 14 серпня у ході спільної операції співробітників Запорізької митниці ДФС, Управління захисту економіки в Запорізькій області ДЗЕ Національної поліції України та Служби безпеки України, було виявлено одну з найбільших за останні роки партію контрабанди бурштину.

Як повідомлялося, керівництво одного із підприємств м. Запоріжжя подало до митниці декларацію для митного оформлення товару на експорт. У документі була зазначена продукція – "Паливні гранули (пелети) пресовані, гранульовані, циліндричної форми різного розміру з тирси хвойних порід дерева" загальною вагою 21 тонна. Одержувачем товару була вказана одна з компаній у Великій Британії.

Під час проведення митного огляду працівники Запорізької митниці встановили, що товар запаковано в 702 мішки середньою вагою кожного 30 кілограмів, які розміщувались у вантажівці на 26 дерев’яних палетах. Розпакувавши їх усі, митники виявили 64 мішки із "сонячним камінням", у 18 з них був безпосередньо бурштин без паливних гранул, а у 46 мішках – дерев’яні пелети (гранули) з домішкою каміння дрібної та середньої фракції. Загальна вага контрабанди склала 1217,6 кілограма.

Запорізькою митницею ДФС у відношенні керівництва підприємства складено протокол про порушення митних правил за ч.1 ст. 483 Митного кодексу України за фактом вчинення дій, спрямованих на переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товару. Предмети правопорушення вилучено.

 
© Комиш-Зорянська селищна рада, Запорізька область, Україна